Sleepyhead

Klockan är halv sex och jag börjar längta hem till sängen. Ska sova till kl 13 idag och sen måste jag masa mig iväg och titta till M's lägenhet. Har lovat att vattna hennes blommor och plocka undan posten nu när hon är på semester. Bara inte blommorna har dött redan. Det är trots allt nästan två veckor sedan hon åkte...

Annars har jag inget planerat för idag. Ska laga lite matlådor, och så borde jag verkligen röja upp hemma. Var ju nästan pinsamt att öppna dörren till min lägenhet för tjejen som följde med mig hem från krogen för nån vecka sen. Men jag skulle kunna tänka mig att det blir ett par avsnitt av 'The Wire' och ett par timmar Gears of War 2 istället.

The Wire är förresten Barack Obamas favoritserie och Omar är hans favvokaraktär. Lite otippat kanske. Omar är trots allt både homosexuell och väldigt våldsam. Men han är ganska cool, det måste jag hålla med om. Om inte annat så är det ett skönt drag från manusförfattarna att ha med en sån karaktär. Han ger verkligen serien ytterligare en jäkligt sjysst dimension.

Omar från The Wire


Tur att jag inte ska jobba förrän natten till lördag igen. Då kanske det faktiskt kan hända något på städfronten innan jag måste till jobbet igen. Hade varit lättare att ta tag i städningen om jag visste att jag kunde räkna med dambesök inom den närmaste tiden. Men M är utomlands ett par veckor till, och den andra M är hemma för att ta hand om sin familj...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0