Skön hösthelg

I lördags bjöd jag hem mig själv till ett par kompisar som jag nästan aldrig träffar. De befinner sig på ett lite annat plan i livet och kommer sällan ifrån. Ett barn i pipeline och ett par tvillingkillar som far fram som yrväder sätter ganska stora spår i den sociala agendan. Jag tog med mig lite prylar så att jag kunde laga risotto och kyckling till dem. Det var mycket trevligt och uppskattat. Om inte Muhammed kan komma till berget får berget kommat till Muhammed.

Igår var jag och några kompisar ute och hängde hela dagen. Vädret var underbart här i Stockholm så vi åkte ut till skejtrampen i Hjorthagen. Själv kan jag verkligen inte stå på en bräda, men det var helt ok att bara sitta i höstsolen och kolla på gubbarna som härjade i quarterpipen. Det var lite kids där ett tag, men de pös snart och medelåldern stack snabbt upp till en bra bit över 25 år.

En perfekt höstdag som gjord för lite rampåkning.

Därifrån gick vi tillbaka till stan. Fyra pers runt 30 som klättrade över staket och gjorde intrång på både industriområden och sprang över järnvägsspåren för att ta oss dit vi ville. Hela eftermiddagen fick oss att kännas som tonåringar igen. Skejt och urban exploring samma dag.

Gubbarna ute och glider bland löven.

Efteråt stack vi hem till Dempa och åt god middag och tittade på en katastrofalt dålig film. Tror den hette Righteous Kill. Huvudrollerna spelades av Al Pacino och Robert de Niro vilket lovade gott, men det hjälpte tyvärr inte upp en tafflig story och patetiska gubbsjuke-dialoger. Det blev snarare värre...

Men på det stora hela var det en mycket bra dag. Dessutom var det en skitsnygg och trevlig tjej där. Är bjuden på fest om ett par veckor där hon är en av medarrangörerna. Får se vad som händer där...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0