I norr igen

Kom just hem till min våning söder om söder efter att ha varit på visit hemma i söder. Det var inte mycket som gick enligt plan, men jag hade så jäkla trevligt där nere. Hade planerat att sova hos mor, men hamnade hemma hos farsan och hängde en massa med min lillebror där. Tänkte dessutom åka ner till Malmö på lördagen och sova över där tills på söndagen, men stannade hemma och spelade xbox 360 istället. Mycket roligare! Sen på söndagen åkte jag ner till Malmö och träffade alla utom de jag hade planerat att träffa. Och så idag fick jag ett infall och lyckades fånga en av mina bästa kompisar från förr precis innan han skulle köra hem från jobbet så vi kunde få till en fika på stan. En fantastisk helg helt enkelt.

Allra roligast var det att träffa mitt ex J. Vi bröt upp för ungefär fyra år sen tror jag, har inte setts på 2,5 år eller nåt sånt och skildes åt under mindre trevliga former. Men igår när vi äntligen sågs var det som om det var två andra personer som varit ihop i två år och J och jag alltid varit bästa vänner. Vi är totalt olika (fortfarande) men älskar varandra (fortfarande), om än på ett sätt som numera påminner mer om syskonkärlek. Det som dessutom var kul är att vi kunde enas kring att vi båda önskar att vi fortfarande var ihop, men vi kan båda inse att det aldrig kommer att funka. Det är sju års skillnad mellan oss, och just nu är det alldeles för mycket. Om 10 år, när hon fyller 34, kansk det blir enklare. Hon gör just nu alla de saker som jag gjorde för 7-8 år sen, men inte vill göra igen. Hon blir mer som en lillasyster som jag vill ska få uppleva alla dessa saker på samma sätt som jag gjorde det, men jag vill inte nödvändigtvis göra det tillsammans med henne. Komplicerat förhållande är bara förnamnet. Men skönt (tyckte båda) att vi inte hamnade tillbaka i gamla hjulspår och låg med varandra igen, trots att vi ville göra det. För ingen av oss har varken före eller efter lyckats hitta en så perfect match som den andre...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0