thrash

Det finns inte mycket som får en att gå igång som lite gammal hederlig thrash metal. Metallica har äntligen hittat tillbaka till rötterna igen, men jag måste hålla med audiofilerna som klagar på mixningen. Har hört en tredjedel av första låten och det låter ju värre än en Max Martin-produktion. Det är inte så här thrash skall göras... Lyssna bara på deras ...and justice for all. Observera ett visst mått av ironi...

...and justice for all är nog den enda skiva som mixats utan någon som helst närvaro av bas. Det spelar ingen roll hur mycket man skruvar på basreglaget eller hur koncentrerat man lyssnar. Det går inte att höra tillstymmelsen till basslinga. Men Death Magnetic är ju verkligen en total mixningskatastrof. Första låten lovar gott rent musikaliskt, men jag hade ingen aning om att det var Eric Prydz (spelling?) som mixat. Kompressorn jobbar ihjäl låten från början till slut. Usch och fy!

Imorgon ska jag åka till stugan för sista gången i år. Visserligen har jag kanske tur och hinner installera kaminen och då kanske jag kan åka upp fler gånger, men det börjar bli lite väl kallt. Synd att jag har så fruktansvärt ont om pengar att jag knappt kommer att ha råd att köpa någonting när jag är där uppe. Skulle behövt lägga några hundra på några extra meter skorsten, men det finns det inte utrymme budgeten för. Åtminstone inte om jag har tänkt att äta någon under den sista veckan här innan lön.

Over and out. Väckarklockan ringer 04.50 imorgon också...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0