Vad vet jag om mode?

...och bryr jag mig ens speciellt mycket? Det är klart att jag alltid strävar efter att se ordentlige och kanske t o m snygg ut. Men att följa trender och svängningar i klädesindustrin har aldrig tillhört ett av mina större intressen. Jeans och t-shirt duger bra för mig...

Men av någon konstig anledning blir det alltid så att jag börjar fylla på garderoben med allehanda plagg i samband med att jag blir singel. Nu är jag visserligen inte singel längre, men det är ju också väldigt kul att vara snygg för en tjej som man nyligen blivit tillsammans med. Om man nu kan kalla sju månaders förhållande för att precis ha blivit tillsammans...

Just nu är jag ganska glad för att hösten kommer så att jag kan ta fram mina svarta Converse ur garderoben igen. Mina vita skor från Camper som jag köpte i Barcelona för 2,5 år sedan börjar se allt annat än vita ut. Det där med skor är ju också ett evigt problem. Jag förstår inte att det ska vara så svårt att hitta snygga dojjor. Det finns en anledning till att jag inte har köpt några nya skor sen 2006, och den anledningen är inte att jag inte har letat!

Får väl börja surfa lite på de mer populära bloggarna för att få lite nya infallsvinklar.

Höll förresten på att göra bort mig ganska kapitalt idag. Jag har för vana att aldrig ge pengar till tiggare, men tänkte att jag kanske kunde göra ett undantag från regeln idag. Så jag grävde lite i fickan när jag såg en snubbe sitta lutad mot väggen i ångestgången under Vasagatan. Var bara två steg bort från honom när jag såg att koppen i hans hand som jag gjort mig redo att släppa en femkrona i innehöll kaffe. Och vid en närmare granskning såg jag att snubben inte alls såg ut som en uteliggare som behövde pengar till varken mat eller husrum. Jag tror heller inte att han hade uppskattat att få ett skitigt mynt som cirkulerat i flera år nerstoppat i sitt sevenelevenkaffe. Tror inte att han märkte nåt...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0