Vägen

Köpte den bästa bok jag någonsin läst igår. Jag har läst den från pärm till pärm två gånger på två dagar. Den kommer tvekslöst att bli en klassiker. Den är så fruktansvärt vackert skriven samtidigt som den handlar om något så skrämmande som en förstörd framtida värld där allt är bränt och människor dödar andra för att äta dem. En far och en son vandrar genom det som en gång var USA för att ta sig söderut där atomvintern kanske är varmare.


Första gången jag läst igenom den blev jag överväldigad av känslor, framför allt sorg. Det är en väldigt rörande och sorglig historia, men mest ledsen var jag nog egentligen för att den mest fantastiska bok jag någonsin läst faktiskt tog slut...

Vad du än gör, läs "The Road" av Cormac McCarthy. Om namnet känns bekant kan det vara för att han har också skrivit "No Country for Old Men".

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0